2011. június 13.

Arctisztítás, ahogy én csinálom

Tizen éves koromban sajnos egyszer elfertőződött az arcom egy rossz kozmetikai kezelés miatt. Ez abban nyilvánult meg, hogy tele lett óriási, gennyes hólyagokkal és évekbe telt, mire helyre jött. Sajnos pár heg még így is maradt, de már nem láthatóak nagyon, mert a mikrohámlasztás szépen eltüntette. De én mindig is látni fogom.
Ezek után pláne, jobban odafigyelek, hogy mit teszek az arcomra és főleg arra, hogy milyen kozmetikushoz megyek.

A napi rutinom reggel arcmosással kezdődik. Több terméket is kipróbáltam, és általában ez a pár termék mozog felváltva.
Jelenleg a Neutrogéna Pink Grapefruit arclemosóját használom.


Egy pumpálásnyi mennyiség bőven elég az arc lemosására. Kellemes illata van. A használata után tisztának és frissnek érzem a bőröm, talán egy kicsit mintha feszülne is tőle, de nem vészesen. Az ára is elfogadható, én nemrég egy Rossmann akció során szereztem be 1.300Ft-ért.
Ezen kívül szoktam még használni Vichy Normaderm arclemosóját

és a Nivea Visage Young arclemosóját is amiben pici gyöngyöcskék vannak.

Tonikot nem használok, mert az már túlságosan szárította az arcom, így azt mellőztem az arctisztításomból.


A következő lépés a hidratáló arckrém használata. Vegyes bőrtípusom van, így szükséges olyan krémet használnom ami mattit és hidratál is egyben.
Ebből is több féle van használatban(persze nem egyszerre). Nivea Visage Young Control Shine

Clinique 3-as arkrémjét

Avon Complete Balance

Vichy Normaderm Triactive ami éppen a jelenlegi krémem

Ha a hidratáló krém már megfelelően beszívódott utána szoktam kisminkelni magam és útnak indulni.

Délután, mikor hazaérek egyből lesz szoktam mosni a sminkem. Sminklemosó kendővel áttörlöm az arcom, majd a szememről is eltávolítom a sminket. Erre teljesen jó akármilyen sminklemosó kendő is, általában Baleát használok. Ezután szintén arclemosóval mosóm le az arcom.

Lefekvés előtt még egyszer lemosóm az arcom és felviszem az éjszakai krémem. Nálam ez egy másik krém, nem amit nappalra használok. Hiszen nappalra a mattítás és a hidratálás az elsődleges, éjszaka pedig a táplálás.
Jelenleg egy Afrodíta krémet használok

de szoktam használni Vichy Aqualia termalt is

és az Afrodita krémek több fajtáját is (kamillás, mandulás)



Ezen felül időközönként, heti 1-2x le szoktam radírozni az arcomat, hogy eltávolítsam az elhalt hámsejteket. Most az Avon fehér tea arcradírját használom

de próbáltam már Nivea Visage Young arcradírját

és St. Ives barackos arcradírját is

de azt olvastam, hogy túl durva a szemcséje és felsértheti a bőrt, így arról letettem. Meg kell, hogy mondjam, azt jobban szerettem, mert úgy isten igazából átradírozta az arcom, ezt az avonosnál nem érzem így. Valószínű, hogy vissza fogok térni a Nivea-hoz.

Nem tudom, hogy Ti mikor szoktatok arcradírozást végezni, de a többség biztos vagyok benne, hogy zuhanyozás közben. Ez sajnos nagyon nem helyes, mert a párás levegő kitágítja a pórusokat és többet árthatunk a radírral, mint használunk. Azt javaslom, hogy mielőtt beléptek a zuhany alá, előtte radírozzátok le az arcotokat.

Arcpakolást is használok

ezekkel sajnos úgy vagyok, hogy akkor teszem fel amikor eszembe jutnak. Nincsenek beépítve a heti rutinomba. Próbálok változtatni rajta, de mindig elfelejtem...
Ezekkel az Avonos pakolásokkal nagyon meg vagyok elégedve, különösen tetszik ez a válogatás kollekció. Van benne lehúzható és lemosható pakolás is, és minden ilyen pici háromszög egy adagot rejt magában.

Amikor vizsgaidőszakban, vagy fűszeres ételektől kijön rajtam pár pattanás, akkor szoktam bevetni a Dermofill pasztát. Úgy, hogy célzottan a pattanásra teszem és rajt hagyom egész éjszakán át. Ha nincs pattanásom, akkor is használom heti 1x. Felkenem ez egész arcomra és kb. 20 percig rajta hagyom, majd lemosom. Szerintem csodákra képes, legalábbis nálam.

Nem olyan régi kelléke a fürdőszobámnak a Sudocrem.

Elvileg a babáknál használható, illetve ekcémára is. De a barátnőm nagyon dicsérte a pattanásokra és égési sérülésekre is.
3 hónapig gyógyszeres kezelés alatt álltam, így kicsit felborult a hormonháztartásom és jópár pattanás lett rajtam, emiatt kerestem valami tutit ami nem készíti ki az arcom.
A Sudocremet vékony rétegben viszem fel lefekvéskor és egész éjszaka fent hagyom. Félig beszívódik, de ha vastagabban kenem fel, akkor reggel is fehér marad. Ez az egy negatívuma van, sajnos. Egy ideig ezt használtam éjszakai krémnek is.
Szerencsére már egész jól helyrejött a pofim :)

Természetesen egyik krém/pakolás/lemosó sem ér semmit, ha nem járunk el kozmetikushoz, hogy kitisztítsa az arcunk. Elviekben havonta 1x kell/ene eljárni, de nekem 2 havonta sikerül odaérnem. Illetve akinek nem szükséges, mert szerencsés a bőre, annak 3-5 havonta is elég eljárnia arckezelésre.

Ennyi lett volna az arctisztítás nálam, remélem hasznos volt számotokra.


Nálatok mi a napi/heti rutin?

3 megjegyzés:

  1. Arra azért figyelj hogy éjszakára valóban olyan krémet használj ami nem nappalra való. Ezalatt azt értem hogy ne legyen benne pl. fényvédő. Még a nappali krémnek védő funkciója van addig az éjjelinek tápláló.

    A bőrünk egyébként már este 6-kor éjszakai üzemódra vált.

    VálaszTörlés
  2. Az Avon Solutions arckrémmel milyen tapasztalataid vannak? Én most gondolkodom rajta, csak látatlanban nehezen szánom rá magam. Nekem vegyes bőröm van, szerencsére nem pattanásos, de a t-zónám rémesen fényesedik.

    VálaszTörlés
  3. Annus: Oda fogok figyelni rá :)
    Citygirl: Meg vagyok elégedve vele, de a Nivea Control Shine krémje nekem jobban bejön, és kb. egy árkategóriában vannak. Szerintem egy próbát mindenképpen megér.
    Nálam mindig van olyan papír amivel a keletkezett faggyút fel lehet itatni, általában napközben 1x szükség van rá. Szerintem egyébként nincs olyan mattitó krém ami 12 óráig mattítana.

    VálaszTörlés